Εξόρμηση με πάνω από 40.000 ελέγχους σε νησιά και τουριστικές περιοχές έχει ξεκινήσει η ΑΑΔΕ επιστρατεύοντας όλα τα σύγχρονα «όπλα» και την τεχνητή νοημοσύνη στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής.

Σύμφωνα με το σχέδιο, οι έλεγχοι θα συντονίζονται και θα υποστηρίζονται σε πραγματικό χρόνο από την Αίθουσα Επιχειρήσεων της ΑΑΔΕ, η οποία  θα λαμβάνει από τους ελεγκτές πληροφορίες με φωτογραφίες και βίντεο από τα σημεία που διενεργούνται οι έλεγχοι.  Σε δύσκολες αποστολές θα επιστρατεύονται drones τα οποία θα «πετούν» πάνω από τους ελεγκτικούς στόχους μεταφέροντας εικόνες στους  φορο-«ράμπο» πριν από την ελεγκτική έφοδο.

Στο επίκεντρο των ελεγκτών θα βρεθούν η έκδοση αποδείξεων για πωλήσεις προϊόντων και παροχή υπηρεσιών, η διαβίβαση των στοιχείων για τις συναλλαγές στην ηλεκτρονική πλατφόρμα MyData και η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS. Οι εφοριακοί οι οποίοι θα είναι εφοδιασμένοι με tablet αλλά και φορητά σκάνερ τα οποία «διαβάζουν» τις αποδείξεις επισκεπτόμενοι μια επιχείρηση για φορολογικό έλεγχο θα έχουν άμεση πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα που υπάρχουν στο ηλεκτρονικό αρχείο της ΑΑΔΕ.

Μέσω τη εφαρμογής ΕΛΕΓΧΟΣlive  η οποία έχει «φορτωθεί» στα tablet, οι ελεγκτές θα διενεργούν εξπρές διασταυρώσεις στοιχείων με τις φορολογικές δηλώσεις εισοδήματος και ΦΠΑ, θα τσεκάρουν το «φορολογικό ιστορικό» του επαγγελματία ή της επιχείρησης και θα εκδίδουν και θα κοινοποιούν στον ελεγχόμενο σημείωμα για τα αποτελέσματα του ελέγχου.

Ενδιάμεσος προσδιορισμός φόρου

Από φέτος,  η ΑΑΔΕ θα έχει τη δυνατότητα να επιβάλλει «ενδιάμεσο προσδιορισμό φόρου» σε επιχειρήσεις για τις οποίες υπάρχουν ενδείξεις ή υποψίες φοροδιαφυγής. Ο φόρος θα προσδιορίζεται με βάση όλα τα στοιχεία που διαθέτει ο φοροελεγκτικός μηχανισμός και θα βεβαιώνεται για να εισπραχθεί πριν καν λήξει ο χρόνος υποβολής της σχετικής δήλωσης (π.χ. δήλωση ΦΠΑ). Το μέτρο θα εφαρμοστεί σε επιχειρήσεις κυρίως εποχικές οι όποιες ανοίγουν και λειτουργούν για μικρό χρονικό διάστημα και στη συνέχεια εξαφανίζονται από την αγορά χωρίς να πληρώσουν ούτε ένα ευρώ στην εφορία.

«Λουκέτα»

Για τις επιχειρήσεις που εντοπίζονται να μην κόβουν αποδείξεις ή να μην έχουν στείλει στοιχεία των αποδείξεων στην πλατφόρμα myDATA προβλέπεται “λουκέτο” από δύο έως και δέκα ημέρες. Ήδη το πρώτο καλοκαιρινό λουκέτο για 48 ώρες μπήκε στη Βάρκιζα όπου η επιχείρηση για τρεις εβδομάδες, από τις 7 έως τις 29 Μαΐου, δεν διαβίβασε στην ΑΑΔΕ 1.890 αποδείξεις, συνολικής αξίας 33.500 ευρώ, πλέον ΦΠΑ 5.400 ευρώ.

Σύμφωνα με το ποινολόγιο της Εφορίας η λειτουργία της επαγγελματικής εγκατάστασης, αναστέλλεται:

–  Άμεσα για 48 ώρες, εφόσον διαπιστώνεται από τον ίδιο έλεγχο είτε η μη έκδοση ή η ανακριβής έκδοση πλέον των 10 προβλεπόμενων παραστατικών πώλησης ή ανεξαρτήτως του πλήθους, η καθαρή αξία των αγαθών ή υπηρεσιών για τα οποία δεν εκδόθηκαν παραστατικά πώλησης ή η αποκρυβείσα αξία επ’ αυτών που εκδόθηκαν, αντίστοιχα, υπερβαίνει τα 500 ευρώ, είτε η μη διαβίβαση στο Πληροφοριακό Σύστημα Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών (ΦΗΜ) της ΑΑΔΕ, πλέον των 10 στοιχείων λιανικής πώλησης που έχουν εκδοθεί μέσω Φορολογικού Ηλεκτρονικού Μηχανισμού (ΦΗΜ), ή, ανεξαρτήτως του πλήθους αυτών, η μη διαβιβασθείσα αξία των αγαθών ή των υπηρεσιών υπερβαίνει τα 500 ευρώ.

–  Αμελλητί για 96 ώρες, εφόσον εντός του ίδιου ή του επόμενου φορολογικού έτους εκ νέου στην ίδια ή σε άλλη επαγγελματική εγκατάσταση του υπόχρεου, από τον ίδιο έλεγχο, είτε η μη έκδοση ή η ανακριβής έκδοση τουλάχιστον 3 παραστατικών πώλησης, είτε η μη διαβίβαση στο Πληροφοριακό Σύστημα (ΦΗΜ) της ΑΑΔΕ τουλάχιστον 3 στοιχείων λιανικής πώλησης που έχουν εκδοθεί μέσω ΦΗΜ, ανεξαρτήτως αξίας αυτών.

–  Αμελλητί για 10 ημέρες, κάθε φορά που εντός 2 φορολογικών ετών διαπιστώνεται σε οποιαδήποτε επαγγελματική εγκατάσταση του υπόχρεου από τον ίδιο έλεγχο, είτε η μη έκδοση ή η ανακριβής έκδοση τουλάχιστον 3 παραστατικών πώλησης, είτε η μη διαβίβαση στο Πληροφοριακό Σύστημα (ΦΗΜ) της ΑΑΔΕ τουλάχιστον 3 στοιχείων λιανικής πώλησης που έχουν εκδοθεί μέσω ΦΗΜ, ανεξαρτήτως αξίας αυτών.

Πηγή: OT