Ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα που αφορούν τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι η προστασία που διαθέτουν τα λογισμικά τους απέναντι σε κακόβουλες ενέργειες.
Το DefCon είναι το παλαιότερο και μεγαλύτερο συνέδριο χάκερ στον κόσμο που φιλοξενείται κάθε καλοκαίρι στο Λας Βέγκας, όπου χιλιάδες χάκερ από όλο τον κόσμο συγκεντρώνονται για να μάθουν σχετικά με τα νέα τεχνολογικά τρωτά σημεία, τις κυβερνοεπιθέσεις και τις πιο πρόσφατες τεχνικές hacking.
Φυσικά μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για έναν χάκερ που σέβεται τον εαυτό του δεν είναι άλλη από την παραβίαση του software ενός Tesla.
Στο φετινό (11-14 Αυγούστου) είδαμε από κοντά πως αυτό δεν είναι κάτι ιδιαίτερα δύσκολο και παρά τα σχετικά updates που γίνονται κατά καιρούς από την αμερικανική εταιρία, υπάρχει πάντα το «παράθυρο» για έναν χάκερ να εισβάλλει στο λογισμικό ενός αυτοκινήτου.
Αυτό συνέβη μπροστά μας – και φυσικά μπροστά σε ανθρώπους της ίδιας της εταιρείας- με τον χάκερ να παίρνει ουσιαστικά όλο τον έλεγχο του Model 3 μέσω της autopilot και των υπολοίπων ηλεκτρονικών συστημάτων…
Φυσικά, ο συγκεκριμένος νεαρός χάκερ που κατάφερε σε λίγο χρόνο να πάρει τον απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου, αύριο θα εργάζεται στην Tesla με μεγάλη αμοιβή και βασικό σκοπό να φροντίζει με τις γνώσεις του να μην συμβεί αυτό σε κάτοχο Tesla…
Ήδη στο διαδίκτυο κυκλοφορούν διάφορα βίντεο που δείχνουν διάφορα ζητήματα γύρω από την εξ αποστάσεως δυνατότητα ξεκλειδώματος του αυτοκινήτου και την εκκίνησή του. Όμως στο συνέδριο των χάκερ αυτό που είδαμε ήταν εξωπραγματικό…
Στο παρακάτω βίντεο που έγινε για το πρακτορείο Bloomberg, ο Κhan δείχνει πως με ένα σχετικά απλό εξάρτημα μπορεί πολύ εύκολα να υποκλέψει τον κωδικό του Tesla και στην συνέχεια να το ξεκλειδώσει και να φύγει.
Πριν από μερικούς μήνες ο 19χρονος David Colombo ισχυρίστηκε ότι εντόπισε ένα κενό ασφαλείας σε 25 αυτοκίνητα της Tesla (σε 10 χώρες) και ως εκ τούτου μπορεί να τα ελέγχει από απόσταση, τρομοκρατώντας τους αμέριμνους ιδιοκτήτες τους. Ωστόσο, ο ίδιος διευκρίνισε πως η διείσδυση στο σύστημα ελέγχου των οχημάτων δεν έγκειται σε κάποιο κενό ασφαλείας της Tesla, αλλά επιτρέπεται λόγω κάποιων λαθών των ιδιοκτητών.
Το θέμα είναι πως κάθε λογισμικό έχει την αδυναμία του και πως στο μέλλον θα δούμε όλο και περισσότερες περιπτώσεις με παραβιάσεις software ή ακόμη και πρόσθετα anti-virus και firewall λογισμικά.
newsauto.gr