Από αύριο, 1η Ιουνίου, η Ευρωπαϊκή Ένωση προχωρά σε νέες παρεμβάσεις που στοχεύουν να κάνουν πολύ πιο εύκολη τη μετάβαση μεταξύ iOS και Android, περιορίζοντας τα εμπόδια που κρατούσαν τους χρήστες «κλειδωμένους» σε ένα οικοσύστημα.
Τι αλλάζει στην πράξη
Η μεταφορά δεδομένων από iPhone σε Android (και αντίστροφα) γίνεται πιο απλή και πιο ολοκληρωμένη.
Οι εταιρείες καλούνται να διευκολύνουν τη μεταφορά:επαφών,
φωτογραφιών,
μηνυμάτων,
αρχείων,
ρυθμίσεων χρήστη,
δεδομένων εφαρμογών.
Λιγότερα εμπόδια όταν αλλάζεις κινητό
Μέχρι σήμερα, η αλλαγή από ένα οικοσύστημα σε άλλο συχνά σήμαινε απώλεια δεδομένων, δυσκολίες συγχρονισμού ή χρονοβόρες διαδικασίες μεταφοράς. Οι νέοι κανόνες, που εντάσσονται στο πλαίσιο του Digital Markets Act (DMA), επιδιώκουν να εξασφαλίσουν ουσιαστική «φορητότητα» των δεδομένων και μεγαλύτερη διαλειτουργικότητα μεταξύ των πλατφορμών.
Τι σημαίνει για τους χρήστες iPhone
Η Apple θα πρέπει να ανοίξει περισσότερο το οικοσύστημά της προς συσκευές τρίτων κατασκευαστών. Μεταξύ άλλων προβλέπονται:
καλύτερη συνεργασία smartwatches άλλων εταιρειών με iPhone,
βελτιωμένη διαχείριση ειδοποιήσεων,
ταχύτερη σύνδεση αξεσουάρ και άλλων συνδεδεμένων συσκευών.
eSIM και συνδεδεμένες συσκευές
Οι αλλαγές επεκτείνονται και στη μεταφορά eSIM, καθώς και σε συσκευές όπως:
έξυπνα ρολόγια,
ασύρματα ακουστικά,
έξυπνα γυαλιά.
Ο στόχος της ΕΕ
Οι Βρυξέλλες θέλουν να μειώσουν την εξάρτηση των καταναλωτών από ένα μόνο brand ή λειτουργικό σύστημα, ώστε η επιλογή νέας συσκευής να γίνεται με βάση την τιμή, τις δυνατότητες και τις ανάγκες του χρήστη — όχι με βάση το πόσο δύσκολο είναι να εγκαταλείψει το προηγούμενο οικοσύστημα.
Συνοπτικά: από αύριο ξεκινά η εφαρμογή μέτρων που κάνουν ευκολότερη τη μεταφορά δεδομένων μεταξύ iPhone και Android, ενώ ανοίγουν τον δρόμο για καλύτερη συνεργασία συσκευών διαφορετικών κατασκευαστών μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.