Το Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων καταγγέλλει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τις απαράδεκτες πρακτικές που εφαρμόζονται σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις , οι οποίες όχι μόνο παραβιάζουν τη νομοθεσία, αλλά απαξιώνουν συνολικά το επάγγελμα του ξενοδοχοϋπαλλήλου.
Συγκεκριμένα, καταγγέλλουμε:
- Την παραβίαση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, με επιβολή ωραρίου 6 ωρών και 40 λεπτών αντί του προβλεπόμενου 8ώρου
- Τη συστηματική μείωση αποδοχών μέσω αυθαίρετης επιβολής έως και 12 ρεπό τον μήνα
- Τη μη καταβολή του Δώρου Πάσχα, κατά παράβαση της νομοθεσίας
- Τις πιέσεις και τον εκφοβισμό εργαζομένων
- Τις σοβαρές καταγγελίες για παρέμβαση στο σύστημα της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, με αποτέλεσμα να μην αποτυπώνεται ο πραγματικός χρόνος εργασίας
Οι πρακτικές αυτές:
- ρίχνουν τους μισθούς
- μειώνουν ένσημα
- διαλύουν κάθε έννοια αξιοπρεπούς εργασίας
Και μετά αναρωτιούνται γιατί δεν βρίσκουν εργαζόμενους.
Η απάντηση είναι απλή:
Δεν λείπουν οι εργαζόμενοι. Λείπουν οι αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας.
Οι νέοι άνθρωποι, οι εκπαιδευμένοι και καταρτισμένοι εργαζόμενοι, δεν πρόκειται να αποδεχτούν:
- εργασιακή ανασφάλεια
- αυθαιρεσία
- εκμετάλλευση
Το Σωματείο δηλώνει ξεκάθαρα:
Δεν θα επιτρέψουμε μα γίνει ο κλάδος <<ζούγκλα>> για να αυξάνονται τα κέρδη εις βάρος των εργαζομένων.
Καλούμε:
- την Επιθεώρηση Εργασίας να προχωρήσει άμεσα σε ελέγχους
- τους εργαζόμενους να καταγγέλλουν ανώνυμα ή επώνυμα τέτοιες πρακτικές
- τους εργοδότες να συμμορφωθούν με τη νομιμότητα και τη ΣΣΕ
Ο σεβασμός στους εργαζόμενους δεν είναι επιλογή.