Την παραίτησή του από την ηγεσία του Εργατικού Κόμματος ανακοίνωσε ο Βρετανός πρωθυπουργός Κιρ Στάρμερ, αποδεχόμενος τη θέση της κοινοβουλευτικής ομάδας ότι απαιτείται νέα ηγεσία.

Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι θα παραμείνει πρωθυπουργός μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας διαδοχής, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει στις 9 Ιουλίου και να ολοκληρωθεί πριν από τη θερινή διακοπή του κοινοβουλίου.

Σε διάγγελμά του έξω από τη Ντάουνινγκ Στριτ, ο Στάρμερ υπερασπίστηκε το έργο της κυβέρνησής του, υποστηρίζοντας ότι η βρετανική οικονομία κατέγραψε ισχυρή ανάπτυξη, οι μισθοί αυξήθηκαν ταχύτερα από τον πληθωρισμό, μειώθηκαν οι λίστες αναμονής στο NHS και ενισχύθηκαν τα δικαιώματα εργαζομένων και ενοικιαστών. Αναφέρθηκε επίσης στην αύξηση των αμυντικών δαπανών, στη μείωση των παράτυπων μεταναστευτικών αφίξεων μέσω της Μάγχης και στις πολιτικές κοινωνικής στήριξης που, όπως είπε, συνέβαλαν στη μείωση της παιδικής φτώχειας.

Ο απερχόμενος ηγέτης των Εργατικών τόνισε ακόμη ότι κατά τη θητεία του αποκαταστάθηκαν οι σχέσεις του Ηνωμένου Βασιλείου με τους Ευρωπαίους συμμάχους του και υπενθύμισε πως, όταν ανέλαβε την ηγεσία του κόμματος πριν από έξι χρόνια, το βρήκε σε δύσκολη κατάσταση και το οδήγησε ξανά στην εξουσία έπειτα από 14 χρόνια διακυβέρνησης των Συντηρητικών.

Με την αποχώρησή του ανοίγει πλέον η διαδικασία διαδοχής στους Εργατικούς, με τον πρώην δήμαρχο του Μείζονος Μάντσεστερ, Άντι Μπέρναμ, να θεωρείται μέχρι στιγμής το επικρατέστερο πρόσωπο για την ηγεσία. Ωστόσο, δεν αποκλείεται να εμφανιστούν και άλλοι υποψήφιοι, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε έντονη εσωκομματική αναμέτρηση.

Κλείνοντας την ομιλία του, ο Στάρμερ ευχαρίστησε τους συνεργάτες του, το προσωπικό της Ντάουνινγκ Στριτ και τη δημόσια διοίκηση, ενώ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη σύζυγό του, Βικτόρια, και στα παιδιά τους, δηλώνοντας ότι μετά την αποχώρησή του από την ηγεσία σκοπεύει να αφιερώσει περισσότερο χρόνο στην οικογένειά του.