Το απόγευμα της Δευτέρας ο Μάριος Ηλιόπουλος μίλησε μόνο για λίγα λεπτά στην «τελετή παράδοσης - παραλαβής» της ΠΑΕ ΑΕΚ από τον Δημήτρη Μελισσανίδη λέγοντας ότι θα δώσει την ψυχή και το είναι του στην ομάδα της Ένωσης, στο νέο βήμα της επιχειρηματικής διαδρομής του.
Η εμπλοκή του στην ΑΕΚ είναι αναμφίβολα εντελώς καινούργιο κεφάλαιο για τον Super Mario όπως τον φωνάζουν οι φίλοι του, ο οποίος ενίοτε προκαλεί «θόρυβο», όπως πέρυσι με την εμπλοκή του στην MIG.
Οι άνθρωποι που τον ξέρουν καλά μιλάνε για έναν εκρηκτικό όσο και απρόβλεπτο κάποιες στιγμές χαρακτήρα, παθιασμένο με την δουλειά του και την αυτοκρατορία των ταχύπλοων της Sea Jets.
Η περσινή κίνηση του να εισέλθει στη MIG μέσω εταιρίας που ελέγχεται από την κόρη του Δέσποινα αποκτώντας το 5,48% έπιασε εξ’ απήνης την ακτοπλοϊκή πιάτσα αρχικά.
Μετά από μερικά θορυβώδη επεισόδια και ασφαλιστικά μέτρα που κατέθεσε κατά της μεταβίβασης της ATTICA GROUP που ανήκε στην MIG στην Strix Holdings τα οποία απορρίφθηκαν ο Μάριος Ηλιόπουλος έκανε πίσω, αποκομίζοντας όμως κάποια σημαντικά κέρδη.
Η συγκεκριμένη κόντρα ήταν ουσιαστικά με την Τράπεζα Πειραιώς, η οποία ήλεγχε το 53% της MIG και εκεί έχασε πανηγυρικά, κάτι που απεχθάνεται ο επιχειρηματίας που για πολλούς έχει κάνει τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, ειδικά για τις Κυκλάδες, να προσομοιάζουν με αεροπορικά!
Λογικό ήταν να συμβεί λένε πολλοί, όταν ο Μάριος Ηλιόπουλος παίζει σχεδόν χωρίς αντίπαλο όντας ο πιο ισχυρός ιδιώτης ακτοπλόος με τον μεγαλύτερο στόλο ταχύπλοων στη Μεσόγειο.
Στην επίσημη ιστοσελίδα της Sea Jets αναφέρεται ότι ο στόλος της αριθμεί 29 πλοία - είναι ο μεγαλύτερος στόλος ταχύπλοων στο Αιγαίο.
Ξεκίνησε την λειτουργία της το 1989, από τον αείμνηστο πλέον Παναγιώτη Ηλιόπουλο, πατέρα του Μάριου και σταδιακά αναπτύχθηκε επεκτείνοντας συνεχώς τον στόλο της.
Σήμερα καλύπτει δρομολόγια στις Κυκλάδες, τις Σποράδες, τα Δωδεκάνησα και την Κρήτη και σύμφωνα με την εταιρία καλύπτει τετρακόσιες διασυνδέσεις μεταξύ λιμανιών στα νησιά του Αιγαίου.
Τα πλοία του Super Mario μπορούν να μεταφέρουν 24.000 επιβάτες και 3.800 οχήματα καθημερινά και σε κάποια από αυτά φιγουράρουν σε περίοπτη θέση κάποια αγωνιστικά αυτοκίνητα.
Ντεκόρ που συνάδει με το πάθος του αντισυμβατικού αυτού ακτοπλόου για την ταχύτητα και τους αγώνες ράλι, ενώ αποφεύγει τις επισημότητες και τα επιβεβλημένα dress code όσο πιο πολύ μπορεί.
Δεν διαφημίζει την ευαισθησία του - στην φονική πυρκαγιά στο Μάτι, έστειλε άμεσα το πλοίο του Tera Jet που προσέφερε βοήθεια σε πάνω από 700 ανθρώπους εκείνες τις εφιαλτικές ώρες.
Αρκετά χρόνια πριν φέρει τα πιο γρήγορα ταχύπλοα στον κόσμο σε ελληνικά ύδατα, ο Μάριος Ηλιόπουλος μαζί με τον αδερφό του Γιάννη που έφυγε από την ζωή το 2017 - στον οποίο είχε παθολογική αδυναμία - και τον άλλο του αδερφό Αντώνη είχαν ποντοπόρα δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαίου.
Στην θάλασσα τους είχε μυήσει ο πατέρας τους, Παναγιώτης, που πέθανε τον Νοέμβριο του 2022. επρόκειτο για μια εμβληματική μορφή της ακτοπλοΐας, αφού ήταν αυτός που δρομολόγησε υδροπτέρυγα και ταχύπλοα στο Αιγαίο.
Το ασφαλιστικό θρίλερ με το πετρελαιοφόρο του
Στις 6 Ιουλίου του 2011 το πετρελαιοφόρο «Brillante Virtuoso» που ανήκε στον Μάριο Ηλιόπουλο πήρε φωτιά καθώς περνούσε την διώρυγα του Σουέζ, 20 ναυτικά μίλια από το λιμάνι του Άντεν, της Υεμένης.
Ο καπετάνιος του πλοίου ανέφερε ότι δεχόταν επίθεση πειρατών με Καλάσνικοφ και ρουκέτες RPG, εξέπεμψε σήμα SOS και το 26μελές πλήρωμα το εγκατέλειψε αφού ξέσπασε φωτιά.
Από εκείνη τη στιγμή ξεκίνησε και το ασφαλιστικό θρίλερ που διήρκησε οχτώ ολόκληρα χρόνια και είχε πρωταγωνιστές τον Έλληνα εφοπλιστή και την ασφαλιστική εταιρία, στην οποία είχε ασφαλίσει το καράβι.
Αρχικά σύμφωνα με την Εβδομαδιαία Έκθεση Πειρατείας (Ιούλιος 2011) του Άντριου Μβανγκούρα, επικεφαλής τότε της Ναυτικής Ένωσης με έδρα τη Σομαλία και διαπραγματευτή μεταξύ των πειρατών και των ιδιοκτητών πλοίων στα ανοικτά των ακτών της Αφρικής, δεν βρέθηκε κάποιο στοιχείο που να αποδεικνύει ότι το πλοίο και το εύφλεκτο φορτίο του επλήγησαν από ρουκέτα RPG ή πυρά μικρότερων όπλων.
Ο Μάριος Ηλιόπουλος υποστήριξε ότι το πλοίο ελέγχθηκε από πέντε πραγματογνώμονες στο Ντουμπάι όπου μεταφέρθηκε, οι οποίοι βρήκαν σημάδια από σφαίρες, ενώ όσον αφορά στην έκρηξη, το συμπέρασμα που έβγαλαν, σύμφωνα πάντα με την πλευρά του κ. Ηλιόπουλου, είναι ότι η έκρηξη προκλήθηκε από μηχανισμό που προερχόταν από εξωγενείς παράγοντες.
Η σύλληψη στο Λονδίνο και οι δηλώσεις
Η ασφάλεια που αξίωνε η ιδιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου έφτανε το ποσό των 77 εκατομμυρίων δολαρίων, όμως περίπου πέντε χρόνια μετά από το περιστατικό, τα χρήματα δεν είχαν αποδοθεί.
Κι αυτό συνέβη επειδή η ασφαλιστική Talbot Underwriting Ltd, μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο στο είδος της, όχι μόνο δεν έδειξε διατεθειμένη να πληρώσει το ποσό, αλλά υπέβαλε και μήνυση κατά του Μάριου Ηλιόπουλου για συνωμοσία σε διάπραξη απάτης.
Μάλιστα σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, ο κ. Ηλιόπουλος συνελήφθη τον Απρίλιο του 2016 στο Λονδίνο τη στιγμή που έβγαινε από το δικαστήριο όπου συζητιόταν η συγκεκριμένη υπόθεση.
Τότε είχε δηλώσει στο «ΘΕΜΑ» ότι «πρόκειται για μία προκατασκευασμένη ιστορία η οποία αποβλέπει στο να μην εκπληρώσει η ασφαλιστική εταιρεία τις υποχρεώσεις της και να αποφύγει την αποζημίωση του πλοίου», απειλώντας ταυτόχρονα με μηνύσεις όσα μέσα ενημέρωσης τον έχουν δυσφημήσει.
«Καθαρός ουρανός αστραπές δεν φοβάται», είχε συμπληρώσει ο κ. Ηλιόπουλος, ο οποίος παραδέχθηκε ότι βρισκόταν στο Λονδίνο προκειμένου να καταθέσει σε δίκη για το αστικό μέρος της υπόθεσης, έπειτα από μήνυση όμως που είχε υποβάλει ο ίδιος.
Αν και διέμενε οκτώ ημέρες σε γνωστό ξενοδοχείο της πόλης, η αστυνομία τον αναζήτησε την τελευταία ημέρα της παραμονής του, τη 12η Απριλίου. Σύμφωνα με τον δικηγόρο του, από την κατάθεση του (την οποία χαρακτήρισε συνέντευξη) των 90 λεπτών στους αστυνομικούς δεν προέκυψε οποιοδήποτε αδίκημα ή κατηγορία, ενώ οι ερωτήσεις που του έκαναν ήταν γενικές. Έτσι ο κ. Ηλιόπουλος αφέθηκε ελεύθερος και την ίδια ημέρα επέστρεψε στην Ελλάδα.
Η «σφαλιάρα» του δικαστή και η σιωπή
Τελικά ο Άγγλος δικαστής Νάιτζελ Τίαρ τον Οκτώβριο του 2019 αποφάσισε σύμφωνα με δημοσιεύματα του Bloomberg, της «Κ» και άλλων ΜΜΕ ότι ο Έλληνας εφοπλιστής ενορχήστρωσε σχέδιο που περιελάμβανε άντρες που υποδύονταν τους πειρατές να επιτεθούν και να βάλουν φωτιά στο δεξαμενόπλοιο του, σε μια περίτεχνη απάτη με σκοπό να αποκομίσει 77 εκατομμύρια δολάρια από την ασφαλιστική εταιρία.
Το 2011 ο Μάριος Ηλιόπουλος παρέσυρε τον πλοίαρχο και τον πρώτο μηχανικό του πλοίου, όπως και επτά λιμενοφύλακες της Υεμένης, σε μια συνωμοσία στα ανοιχτά της ακτής της Υεμένης την οποία ακόμη διευρευνά η αστυνομία του Σίτι του Λονδίνου, έκρινε ο δικαστής Τίαρ.
Η απόφαση του έθεσε τέλος σε μια χρόνια δικαστική διαμάχη απορρίπτοντας την απαίτηση της Suez Fortune Investments, εταιρείας που συνδέεται με τον Ηλιόπουλο, και μιας ελληνικής τράπεζας να αναγκαστούν οι ασφαλιστικές εταιρείες να πληρώσουν την αποζημίωση. «Η δομική ολική απώλεια του “Brillant Virtuoso” προκλήθηκε με δόλο του ιδιοκτήτη, κ. Ηλιόπουλου», είπε ο δικαστής Τίαρ συμπληρώνοντας: «Τα κίνητρα των ενόπλων δεν ήταν να κλέψουν ή να ζητήσουν λύτρα για το πλοίο ή να ληστέψουν το πλήρωμα, αλλά να βοηθήσουν τον ιδιοκτήτη να διαπράξει απάτη εις βάρος των ασφαλιστικών εταιρειών».
H glam βάφτιση και τα γκάζια
Πρόπερσι τον Σεπτέμβριο βάφτισε τον γιο του στην Πάρο με πάνω από 600 καλεσμένους . Είχε φροντίσει για την μεταφορά τους, την φιλοξενία τους και την διασκέδαση τους σε ένα τριήμερο που περιελάμβανε καταρχήν δείπνο στο «Barbarossa» το οποίο είχε κλείσει αποκλειστικά για τους προσκεκλημένους του.
Μετά την βάφτιση ακολούθησε πάρτι στο «Marcelo» της Παροικιάς, σε μια πολύ όμορφη παραλία, ενώ την διασκέδαση των καλεσμένων ανέλαβαν ο Σάκης Ρουβάς και η Πέγκυ Ζήνα.
Εκείνο το βράδυ ο Μάριος Ηλιόπουλος διασκέδασε σαν νεαρός έφηβος που ζει την κάθε στιγμή, όπως έκανε και ο ίδιος πριν από μερικές δεκαετίες, όταν μεγάλωνε στα Βόρεια προάστια.
Αναζητώντας κανείς τα νεανικά πεπραγμένα του, οι «τρέλες» του Μάριου λάμβαναν χώρα συχνά στο σικ προάστιο του Ψυχικού την δεκαετία του ‘80, όταν ο νεαρός τελείωνε την διαδρομή του στο Κολλέγιο Αθηνών και ήταν εθισμένος με την ταχύτητα.
Εκείνα τα χρόνια καβαλούσε το must have της εποχής, μια enduro μηχανή με την οποία έτρεχε και έκανε σούζες στις γύρω πλατείες και στους δρόμους κοντά στο «Σινέ Αβάνα».
Δεινός οδηγός αυτοκινήτων, έχει συμμετάσχει σε δεκάδες αγώνες ταχύτητας.Έχει δεκάδες διακρίσεις σε αγώνες ανάβασης, πολλές από τις οποίες δεσπόζουν στο γραφείο του, που βρίσκεται στον 6ο όροφο ενός κτηρίου στον αριθμό 2 της οδού Δημητρίου Γούναρη στον Πειραιά.
«Επειδή είμαστε τρελοί παίρνουμε τα βουνά. Κάθε Σαββατοκύριακο εκεί μας βρίσκεις» είχε πει κάποτε για την τρέλα του με τα ράλι.
Μεγάλος του αντίπαλος ήταν ο Λεωνίδας Κύρκος, ένας μύθος των ελληνικών ράλι, με τον οποίο είχε τέτοια εμμονή που είχε δηλώσει ότι «θα τρέχω όπου τρέχει».
Έχοντας την οικονομική άνεση δεν δίστασε να φέρει ένα σχεδόν συλλεκτικό Audi R8 MLS με το οποίο έτρεξε στην ανάβαση της Ριτσώνας, αφήνοντας τον κόσμο με το στόμα ανοιχτό.
Κάτι που συνέβη και πέρυσι για εντελώς άλλο όμως λόγο, αφού στην ανάβαση της Κύμης ο «Super Mario» - παρατσούκλι που απέκτησε για τις επιδόσεις του στους αγώνες - είχε μια άσχημη έξοδο και το αυτοκίνητο αφού βρήκε πρώτα σε σακιά με άμμο προσέκρουσε κατόπιν στις μπαριέρες.
Όπως λένε οι αντίπαλοι για τέτοιες περιπτώσεις που ένας οδηγός χάνει τον έλεγχο και φεύγει εκτός διαδρομής, «ο Μάριος σήμερα αγόρασε οικόπεδο!».
protothema.gr